Általános Szerződési Feltételek
1. A Szolgáltató adatai:
- Cégnév: RÁBA-QUELLE Üzemeltető, Szolgáltató Kft.
- Székhely: 9025 Győr, Palotai Károly tér 1.
- Adószám: 13033426-2-08
- Cégjegyzékszám: 08-09-011147
- Nyilvántartást vezető bíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága
- Képviselő: Kovacsics Imre ügyvezető
- Telefonszám: +36 96 514 900
- E-mail cím: titkarsag@rqgyor.hu
A tárhelyszolgáltató adatai:
- Név: Benedict & Helfer Kft.
- Székhely: 1036 Budapest, Perc u. 2.
- Telefonszám: +36 1 700 1072
A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató nem rendelkezik kamarai tagsággal, kizárólag a kötelező kamarai regisztrációt teljesítette.
2. A Szolgáltató weboldalának címe:
3. Fontosabb fogalommeghatározások:
- Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a társaság a Fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
- Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó jogi személy.
- Látogató: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki a jegyvásárlással, ajándékutalvány vásárlással a Szolgáltató által üzemeltett Vizi Élménypark és Gyógyfürdőbe való belépésre és az ott elérhető szolgáltatások igénybevételére jogosult.
- Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
4. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:
A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételeit weboldalán teszi közzé.
5. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Látogató jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltatótól történő vásárlás esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.
A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Látogatókra vonatkoznak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a Látogató a Szolgáltatótól történő vásárlással kezdeményez. A Látogató, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található jelölőnégyzet kiválasztásával tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Látogató között.
Amennyiben a Szolgáltató a megrendelés elküldését és/vagy a vételár megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi jelen Általános Szerződési Feltételeket, de a Látogató az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a megrendelést elküldi és/vagy a vételárat megfizeti a Szolgáltató részére, úgy kell tekinteni, hogy a Látogató az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
6. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. március 24. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Látogatóra, megrendelésre és vásárlásra hatályosak.
A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: a Szolgáltató által üzemeltett Vizi Élménypark és Gyógyfürdőbe való belépés, az ott elérhető szolgáltatások igénybevétele és ajándékutalvány vásárlása. A Szolgáltató által üzemeltett létesítménybe való belépésre, az általa nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki a belépésre és a szolgáltatás igénybevételére jogosító részvételi jegyet megrendelte, a megrendelést a Szolgáltató visszaigazolta, a vételárat megfizette és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. A Szolgáltató által értékesített ajándékutalvány megvásárlására az a személy jogosult, aki az ajándékutalványt megrendelte, a megrendelés elfogadását a Szolgáltató visszaigazolta, a vételárat megfizette a Szolgáltató részére és a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.
7. A vásárlás menete, a szerződés létrejötte:
A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Látogató a belépésre és a szolgáltatás igénybevételére való jogot (jegyet), ajándékutalványt megvásárolja, megrendelését elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Látogató ajánlatát) a Látogató által megadott e-mail címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: a szolgáltatást már nem nyújtja, vagy már nincs lehetőség a jegy vagy ajándékutalvány vásárlására, vis maior, betegség, műszaki hiba stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a Látogatóval, amennyiben pénzmozgás történt.
A Szolgáltató által üzemeltett Vizi Élménypark és Gyógyfürdő és annak szolgáltatásai a www.rabaquelle.hu weboldalon kerülnek bemutatásra.
A weboldalon lefelé görgetve az „Online jegyvásárlás” gombra, majd a weboldal bal oldalán a megfelelő kategóriára kattintva érhetők el a megvásárolható jegytípusok, ajándékutalványok. A megfelelő jegy, ajándékutalvány kiválasztását követően a Látogató a + és – jel megadásával megadja a megvásárolni kívánt mennyiséget, amennyiben szükséges kiválasztja az egyéb kiegészítő szolgáltatásokat a legördülő menüből, majd a „Kosárba” gomb megnyomásával kosárba helyezi a megvásárolni kívánt jegyeket, ajándékutalványokat.
Szaunaprogramra szóló jegyvásárlás esetén a Látogató a naptár segítségével kiválasztja, hogy melyik napon és milyen időpontban kívánja igénybe venni a szolgáltatást, majd a megfelelő jegy kiválasztását követően a + és – jel megadásával megadja a megvásárolni kívánt mennyiséget, majd a „Kosárba” gomb megnyomásával kosárba helyezi a megvásárolni kívánt jegyeket.
Ezt követően lehetőség van megtekinteni a kosár tartalmát a weboldal jobb felső sarkában található Kosár feliratra és ikonra, majd a „Tovább a kosárhoz” gombra kattintva. Amennyiben a kosár nem a megvásárolni kívánt mennyiséget tartalmazza, a Látogató a „Darab” oszlopban a + és – jel használatával megadja a megrendelni kívánt mennyiséget.
Amennyiben a Látogató törölni kívánja a kosárban található, megvásárolni kívánt jegyet, ezt a darabszám nullázásával, vagy a sor végén található „kuka” ikon megnyomásával van lehetősége megtenni.
Ha a kosár a megvásárolni kívánt jegyeket tartalmazza, a Látogató a „Tovább az elérhetőségekhez” gomb megnyomásával kezdheti el a megrendelési folyamatot.
A megjelenő űrlapon kerülnek megadásra a Látogató adatai (név, telefonszám, e-mail cím), majd a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követően kiválasztásra kerül a fizetés módja és megadásra kerülnek a számlázási adatok (név, cím). Jogi személyként történő vásárlás esetén a Látogató, bejelöli a „Cégként vásárolok” rubrikát és megadja a szükséges adatokat. A „Tovább az összesítőhöz” gomb megnyomása után megjelenő oldalon ellenőrzésre kerülnek a megadott adatok.
Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet jelölésével.
Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Látogató – a megrendelés elküldésre kerül a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával.
A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Látogató minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Látogató által a honlapon keresztül tett ajánlatnak a Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.
A Látogató a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
A megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezése automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül, ha szükséges a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Látogatóval.
A felek közötti szerződés minden esetben akkor jön létre, amikor a Szolgáltató kinyilvánítja, hogy elfogadja a Látogató megrendelését.
A Látogató elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a weboldal elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.
A Szolgáltatót a Látogató által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető teljesítési késedelemért, illetve egyéb problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a Látogató számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.
8. Ügyfélszolgálat:
A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Látogatók kérdéseire.
9. A szolgáltatás díja:
A weboldalon feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatás díja az általános forgalmi adót tartalmazza.
A Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.
A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a megrendelés fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves ár jelenik meg a weboldalon. Hibás áron történő rendelés esetén is érkezhet a megrendelésről visszaigazolás a Látogató elektronikus levelezési címére, ez azonban nem tekinthető a megrendelés elfogadásának. Ilyen esetben a Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételét megelőzően telefonon vagy elektronikus levélben megkeresi a Látogatót egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az árakat pontosan tüntesse fel weboldalán. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron értékesítse.
10. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:
A megrendelés során a Látogatónak folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.
Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Látogató módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.
A Látogató a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Látogató hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.
A vásárlás során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét, illetve a megrendelés teljesítése is meghiúsulhat. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Látogatóval.
11. Fizetési és lemondási feltételek:
A megvásárolt jegyek ellenértékét előre utalással vagy bankkártyával (OTP Simple Pay) lehet kiegyenlíteni.
Előre utalással történő fizetés: a Látogató a Szolgáltató bankszámlájára utalja a vételár összegét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően a Szolgáltató intézkedik a jegyek, ajándékutalványok Látogató részére történő elküldéséről.
Bankkártyás fizetés (SimplePay): A jegyek, ajándékutalványok ellenértékének kiegyenlítése érvényes bankkártyával történhet a SimplePay (OTP Bank) rendszerének igénybevételével. A megrendelés elküldése után a rendszer továbblép az OTP SimplePay fizetési oldalára. A rendszer továbblépését követően a fizetésre a SimplePay Általános Szerződés Feltételeinek rendelkezései vonatkoznak. A fizetés a SimplePay honlapján feltüntetett bankkártyatípusokkal történhet, az OTP online kártyaelfogadó terminálján (VPOS) keresztül (SimplePay). Itt a fizetéshez meg kell adni a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát, lejárati dátumát és érvényesítési kódját (CVC2 vagy CVV2). A Látogató a bankkártya adatainak megadását követően a „Fizet” gombra kattintva indítja el a tranzakciót. A sikeres fizetésről az OTP SimplePay oldal elektronikus üzenetben küld visszaigazolást.
A Látogató tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által a weboldal felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. A Szolgálató által továbbított adatok köre az alábbi: név, számlázási cím, e-mail cím, telefonszám. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
A bankkártyás fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Látogató a fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak.
A fizetés befejezését követően a rendszer visszalép a Szolgáltató weboldalára, ahol a következő adatok láthatók: SimplePay referenciaszám, azonosító és a megrendelés elküldésének időpontja.
A Szolgáltató kijelenti, hogy bankkártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá. Egyebekben a személyes adatok kezelésére az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései irányadóak.
A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Látogató figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a megrendelés elküldése) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
A Látogató elfogadja, hogy a megvásárolt jegyek, ajándékutalványok ellenértékéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Látogatónak gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl.: tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Látogató köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni.
Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár egy részének teljesítésével késedelembe esik, vagy a vállalt szolgáltatást nem tudja teljesíteni, köteles a szolgáltatási díjat visszafizetni a Látogató részére. Egyéb jogcímen a Látogató nem jogosult kártérítést igényelni a Szolgáltatótól és az esetlegesen felmerült egyéb költségei megtérítését sem követelheti.
12. Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele, felelősségvállalás:
A teljesítés időpontja a szolgáltatás igénybevételére jogosító jegy elküldésének időpontja.
A Látogató a Vizi Élménypark és Gyógyfürdőbe való tartózkodása alatt tiszteletben tartja a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályokat, a Szolgáltató működési rendjét, valamint kötelezettséget vállal a Szolgáltató weboldalán és a helyszínen kifüggesztett Házirendben és egyéb szabályzatokban foglaltak betartására.
A Látogató köteles tiszteletben tartani a Szolgáltató jogait.
A Szolgáltató fenntartja az esetlegesen meghirdetett programok változtatásának jogát.
A Látogató tudomásul veszi, hogy a kiegészítő szauna jegy kizárólag hétvégenként használható fel, amely mellé külön fürdőbelépő jegy vásárlása szükséges. Az egy vagy 3 alkalmas felöntésre szóló jegyek mellé fürdőbelépő jegy vásárlása szükséges.
Amennyiben a Látogató a megvásárolt jegyet, ajándékutalványt azok kiállításától számított 3 hónapon belül nem használja fel, a megvásárolt jeggyel, ajándékutalvánnyal igénybe vehető szolgáltatás teljesítettnek minősül, a megvásárolt jegy(ek), ajándékutalványok ellenértéke nem használható fel másra, és nem jár vissza.
Amennyiben a szaunaprogramra szóló jegy a Látogató által a megrendelésben rögzített időpontban nem került felhasználásra a szolgáltatás teljesítettnek minősül, a megvásárolt jegy(ek) ellenértéke nem használható fel másra, és nem jár vissza.
A Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. A Látogató a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.
13. Adatvédelem:
A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy Látogatói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Szolgáltató weboldalán és székhelyén érhető el.
14. Elállási jog:
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Látogatót (amennyiben Fogyasztóként jár el) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli elállási jog (felmondási jog) illeti meg.
A Látogató ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:
Nyilatkozat-minta felmondáshoz
Címzett: RÁBA-QUELLE Üzemeltető, Szolgáltató Kft.
Cím: 9025 Győr, Palotai Károly tér 1.
Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
A nyilatkozatot a Látogató elküldheti a Szolgáltatónak e-mailen (titkarsag@rqgyor.hu), vagy székhelyére címzett postai levél (RÁBA-QUELLE Üzemeltető, Szolgáltató Kft. 9025 Győr, Palotai Károly tér 1.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Látogató elállási szándékát legkésőbb a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Látogatót terheli. Amennyiben a Látogató ilyen módon eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Látogató által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató a Látogatónak visszajáró összeget a Látogató által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Látogató kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Látogatót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.
Ha a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a Látogató a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni. A Látogató által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Látogató bizonyítja, hogy az ilyen módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU. számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztónak nincs elállási joga szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (vagyis az időpontot tartalmazó jegyek vásárlására irányuló szerződések esetén). Ezt a Látogató a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul veszi.
15. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:
Amennyiben a Látogató a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (RÁBA-QUELLE Üzemeltető, Szolgáltató Kft. 9025 Győr, Palotai Károly tér 1.) vagy elektronikus levél formájában (titkarsag@rqgyor.hu) teheti meg.
A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Látogató a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Látogatónak átadni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Látogató neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Látogató panaszának részletes leírása, a Látogató által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a Látogató panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és a Látogató aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Látogatót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Látogató lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
16. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés:
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Látogatókat (amennyiben a Látogató Fogyasztónak minősül), hogy amennyiben a Látogató nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Látogató lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Látogató.
A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:
- Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
- Telefonszám: 06-96-520-217
- E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
- Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
- Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
- Baranya Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
- Telefonszám: +36-72/507-154
- Mobil: +36-20/283-3422
- E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
- Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
- Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
- Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.
- Telefonszám: +36 46/501-090
- E-mail: bekeltetes@bokik.hu
- Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
- Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Budapesti Békéltető Testület
- Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
- Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
- Telefonszám: +36 1/ 4882-131
- Fax: 06-1-488-2186
- E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Honlap: www.bekeltet.bkik.hu
- Illetékességi terület: Budapest
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
- Telefonszám: +36-62/554-250/118
- E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
- Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
- Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
- Telefonszám: +3622/510-310
- E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
- Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
- Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
- Telefonszám: 06-96-520-217
- E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
- Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
- Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
- Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
- Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
- Fax: 06-52-500-720
- E-mail: bekelteto@hbkik.hu
- Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
- Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
- Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
- Telefon: 06-1-792-7881
- E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
- Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu
- Illetékességi terület: Pest vármegye
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Látogató és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Látogató megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Látogatónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Látogató hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Látogató kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a Látogató nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
- a Látogató álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a Látogató nyilatkozatát arról, hogy a Látogató a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- a Látogató nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a Testület döntésére irányuló indítványt,
- a Látogató aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Látogató bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Látogató rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Látogató meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben a Látogató fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Látogató jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
17. Online vitarendezés:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Látogatók (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Látogató panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform elérhetősége:
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
18. Vegyes és záró rendelkezések:
A Látogató elektronikus megrendelése feltételezi, hogy a Látogató az elektronikus kereskedelemre és szolgáltatás igénybevételre vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Látogatót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.
19. Vonatkozó legfontosabb jogszabályok:
A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. március 24. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött megrendelések, vásárlások tekintetében alkalmazandók.